Yürümeyi Öğrenmek için bir nedeniniz vardı

Dün yine birisi bana “yapabilir miyim bilmiyorum” dedi. Ben de “yürümeyi ne kadar denedin?” diye sordum. Öyle ya, yeni bir programlama dili öğrenmesi gerektiğinde yapıp yapamayacağını bilmeyen bu arkadaş konu yürümeye veya konuşmaya geldiğinde şüphelerini bir kenara bırakabilmişti.


Bir yabancı dili, programlamayı, yeni bir şirketin prosedürlerini, araba kullanmayı veya herhangi bir şeyi öğrenmemiz gerektiğinde işe biraz şüpheyle yaklaşıyoruz. “Yapabilir miyim bilmiyorum?” gibi soruların gündeme gelmesinin nedeni de bu. Burada aslında cevabını aradığımız soru çok daha basit; ben bunu istiyor muyum?
Yürümeye çalışan bir bebeği düşünelim. Kaç kere deniyor? Kaç kereden sonra morali bozuluyor? Kaç denemeden sonra vazgeçiyor? İş yerinizde; yürümeyi öğrenmekten vazgeçtiği için veya yürümek zor geldiği için emekleyen kaç kişi var? Konuyürümek olduğunda “…a kadar” deniyoruz. Gerçekten istediğimiz bir şey olduğunda da yine aynı şekilde “yapana kadar” veya “başarana kadar” deniyoruz ve sonunda başarıyoruz.
Dolayısıyla konu yeni bir beceri edinmek olduğunda asıl cevabını aradığımız soru “ben bunu ne kadar istiyorum” olmalı. Cevabı biraz daha zor bulunan soru ise “ben ne istiyorum?” olacaktır. Yıllar önce bu soruyu yanıtlamak için kendime “bu akşam bana piyangodan büyük ikramiye çıksa, yarın yine de işe gider miydim? Gitsem bu nasıl bir iş olurdu?” sorusunu sormuştum. Üşenmeden cevabı uzun uzun bir kâğıda yazmıştım. O zaman tarif ettiğim iş aslında şu anda yaptığım.
Sanıyorum Hayallerimin işi olduğu için buraya gelirken öğrenmem gereken herhangi bir şeyi öğrenmekte zorluk çekmedim. Ve yine hayallerimdeki iş olduğu için hafta içini günde 3-4 saat uykuyla geçirebiliyorum. Bir işi yapmak için bir neden bulamıyorsanız veya motivasyonunuz düşükse bu aslında o işi yapmak için bir nedeniniz olmamasına bağlı olabilir. Neden erken kalkayım? Neden geç saatlere kadar çalışayım? Herkes maç izlerken, partilerken ben neden Python dilinde programlama öğreneyim? Bu sorulara net bir yanıt veremediğiniz sürece herhangi bir işi yaparken çekincelerinizin olması çok doğal.
Hayat sevmediğiniz bir işi yapmak için fazla kısa ve şu anda yaptığınız işi yapmak için bir nedeniniz de yoksa değiştirmek için hiçbir zaman geç değil. Daha iyi bir neden bularak daha kolay öğrenebilirsiniz. Daha iyi bir neden bularak daha mutlu olabilirsiniz.

Comments

Popular posts from this blog

Sadece Hayal Kurmak Sizi Bir Yere Götürmez

Sizden Batman Olur muydu?

Bana Anlatma Kardeşim!