LinkedIn'de İş Ararken Kendinizi mi Sabote Ediyorsunuz?

Beni tanıyanların da bildiği gibi kimseyi küçümsemek gibi bir niyetim yok, sadece “iş arama sürecinde LinkedIn’i aktif kullanmama rağmen neden iş bulamıyorum?” diye kendinize sorduysanız aşağıdaki profil gruplarından birine dahil olduğunuz için olabilir.

Karşıma çıkan ve işveren olarak cazip gelmek bir yana itici gelen bazı alışkanlıklara dikkat çekmek istiyorum. Bunlar benim görüşlerimdir, başkasına sempatik gelebilir, orasını tartışmıyorum.
“Profilime Bakın’cılar”: Bu profil genelde durum güncellemesine “aktif iş arayışım bulunmaktadır. Benimle ilgili ayrıntılara profilimden ulaşabilirsiniz” türü bir kaç cümle yazar. Öncelikle kimsenin profilinize bakacak vakti olmadığını kabul edin. Özellikle bunun gibi, hiç bir cazibesi olamayan, sıkıcı ve sıradan bir durum güncellemesi sonucunda profilinizi görüntüleyecek kişinin fazlaca boş vakti olması gerekir. Fazlaca boş vakti olanlar da genellikle kimseyi işe alabilecek durumda olmazlar. Dünya markası Apple bile yeni bir ürün için uğraşıp lansman yapıyorsa durup düşünmek lazım. Onlar da da “yeni iPhone satışta. Ayrıntılar için www.apple.com’u ziyaret edebilirsiniz” demeyi bilir. Bunu yapmak yerine yeni ürünü gözümüze sokarcasına organizasyonlara para harcıyorlarsa bunun bir nedeni olmalı. Ya durum güncellemenize cazip veya merak uyandırıcı bir şey ekleyin, ya da farklı bir yöntem bulun.
“Süperim ama kimse bana iş vermiyor’cular”: “28 yıllık saha tecrübem ile...” veya “günde en az 10,000USD kazandıracak projemle...” benzeri cümleler kuruyorsanız bunlar işverenin gözünü korkutuyor olabilir. Temelinde çok somut bir proje olsa bile bunun gibi rakamların gerçekçi gelmemesi sıkıntı oluşturacaktır. Tecrübenize rağmen iş bulamıyor durumunda olmanız ise insanın aklına, ister istemez, “acaba n sorunu var da buna kimse iş vermiyor?” sorusunu getiriyor. Bunun yerine uzmanlık alanınızı ön plana çıkartacak ve size iş vermesi muhtemel kişilerin dikkatini çekecek ve sizi farklılaştıracak bir özelliğinizi yazabilirsiniz. Örneğin “28 yıl fabrika yönetimi deneyimi” yerine “Polietilen ekstrüder işletmesi deneyimi” gibi bir önceki işinizin doğal devamı olabilecek bir işletmenin dikkatini çekecek bir cümle kurmakta fayda var. Daha genç arkadaşlarımız “yeni mezunuz, ne tecrübesi?” diyor olabilir. Onlar da okul hayatları sırasında yaptıkları bir projeyi veya konuyu ön plana çıkartabilirler. Dost acı söyler kısmı: 10 yıldan uzun süre iş deneyimiz varsa veya üniversite mezunu olup hala sizi farklılaştıracak bir konu aklınıza gelmiyorsa, bu konuda çok ciddi ve hızlıca aksiyon almanızda fayda var. Sene 2016, elimizin altında internet var ve kendimize normal eğitim ve işimizin üstüne ekleyebilecek bir beceri kazandıramıyorsak sorunun bir kısmı bizden kaynaklanıyor olabilir.
“Ne iş olsa yaparım’cılar”: Ne yazık ki bütün bağlantılarımın bütün yorumları, beğendikleri ve paylaşımları duvarımda görünüyor. Ne yazık ki diyorum çünkü bunların bir kısmı Facebook’ta bile zor bulabileceğimiz düzeyde ve kalitede. Bunu bir kenara bırakırsak 2 hafta önce bir satış pozisyonu duyurusuna “ilgileniyorum” yazıp 3 gün sonra teknik bir ilana başvuruyorsanız biraz “ne istediğini bilmiyor” havası oluşturabilir.
“Ülkemiz böyle’ciler”: Eeee? Değiştir o zaman? Ya kendini ya ülkeyi ama tekrar tekrar “Türkiye’den neden dünya markası çıkmaz?” veya“inovasyon neden olmuyor?” gibi konularda mızmızlanmaktan vazgeçin. Ya bir proje bulun ya da sizi şöyle silikon vadisine doğru alalım. Ama bir şey yapın artık :)
“Her konuda fikrim var’cılar”: Süper kültürlü olabilirsiniz. Benim gibi cahil cühela kesimi engin bilginizle aydınlatmak ihtiyacı duyuyor olabilirsiniz ama mesela bir konu seçseniz de ona çalışsanız bizler de sizi o konuda uzman bilsek sanki daha faydalı olacak. Hem girişimci, hem seo uzmanı, hem hacker, hem yazılımcı, hem istihbaratçı, hem müzisyen olabilirsiniz tabii ama bunları alt alta yazıp dışarıdan bakınca manzara garip görünüyor.
“Bunu kimse çözemiyor’cular”: İsteyen istediğini paylaşır tabii ki ama paylaşımlarınızın neredeyse tamamının iş aradığınız alanın dışıyla ilgili olması iş aradığınız dönemde sizi sabote ediyor olabilir.
Bunların dışında iş aradığınız dönemlerde LinkedIn profilinizi güçlendirip size fayda sağlayabilecek bazı öneriler şunlar olabilir;
Profilinize zaman ayırın: Doldurun işte mümkün olduğu kadar. Detaylı olsun, aradığınız işe uygun deneyimlerinizin ve yetkinliklerinizin gözden kaçmadığından emin olun.
Durum güncellemelerine dikkat edin: TAMAMI BÜYÜK HARF. Veya yzım hatalarınlan dolu. Veya. Noktalama, işaretlerini yanlış kullandığınız! Güncellemeler hakkınızda yanlış bir algı oluşmasına neden olabilir.
Profil fotoğrafı: Çizmek istediğiniz kurumsal imaja yakın/uygun olsun. Grup fotoğraflarından uzak durun. Fazla spor veya fazla sakallı veya fazla “selfie” bir fotoğrafta çok karizmatik çıkmış olabilirsiniz ama sizi işe alacaklar biraz daha doğal halinizi merak edebilir.
İçerik üretin: Blog yazısı olur, arada bir LinkedIn makalesi olur en az 1 tan konunuzla ilgili içerik üretin. Potansiyel işverene sizin işle ilgili ne kadar yenilikçi ve şahane bir bakış açısına sahip olduğunuzu görme imkanı vermiş olursunuz.
Tavsiye isteyin: İsteyenin bir yüzü kara :) Önceki iş yerinizdeki arkadaşlarınızdan veya müşterilerinizden tavsiye yazmalarını isteyebilirsiniz. 
En önemlisi: Moralinizi bozmayın, nitelikli iş gücüne her zamankinden fazla ihtiyaç var. Kendinize yapacağınız küçük bir yatırım (zaman anlamında) size yepyeni kapılar açabilir.
x

Comments

Popular posts from this blog

Sadece Hayal Kurmak Sizi Bir Yere Götürmez

Sizden Batman Olur muydu?

Bana Anlatma Kardeşim!